תחנה מרכזית

ספרה השלישי של דורית זילברמן "תחנה מרכזית" הוא סיפור על תקופה מופלאה ונאיבית בחייו של אדם. מסביבו אירוניה ורשע והוא בשלו – לוקח לו אישה ובנה לה בית. מקום הקינון, הדגירה וגידול האפרוחים. אצל חיות אחרות מופיעה תקופה זו באופן מחזורי והן באות זו אצל זו בשל ריחות שהן מפרישות. תקופה זו נקראת תקופת הייחום.
"התאהבות" היא הפרשה של ערפל מרופד שנוח להטיל בו ביצים.

ביקורות

"דור חדש בסיפורת הצעירה: קריאה ראשונית בסיפורת של שנות השמונים מאשרת ששוב נפל דבר – נפל דור' בסיפורת העברית. בשנה האחרונה הופיעו כמה רומנים וקבצי סיפורים של יוצרים צעירים ובהם… תחנה מרכזית של דורית זילברמן."
פרופ' אורציון ברתנא, מעריב, 20/5/1983

"דרך סיפור שוטפת, סגנון דיבור עכשווי (לא פעם גם בוטה), פעילות, דמיון סוריאליסטי, הפתעה, וכמובן תיאור של תל אביב האותנטית על כל פרטיה… מובן שגם עכשיו ממשיכים לספר על הבדידות שבה, על הזרות, האלימות, הייאוש, השיממון, הכיעור וכדומה, אבל בלי תחושת תסכול, אלא כעובדה. אלה החיים האורבניים. נקודה."
פרופ' יפה ברלוביץ' – שמונים שנות תל אביב – חתך ספרותי תרבותי.שיחת רדיו, מרץ 1991

"דורית זילברמן היא מן הדמויות הבולטות בספרות העברית הצעירה, העושה עתה את ראשית דרכה. אם הסיפורים הקצרים מצטיינים בלהט פנימי כבוש ובראיית נשית חריפה של העולם – הרי ב'תחנה מרכזית' מפנה הלהט את מקומו לראיה מפוכחת… אנו רואים בדורית זילברמן אחת הנציגות המבטיחות של הדור הצעיר העכשווי בספרות הישראלית."
רינה קלינוב, מנהלת מדור הספרות – הוצאת הקיבוץ המאוחד. 5/9/1983

"תיאוריה של דורית זילברמן על התחנה שבנייתה הופסקה נוגע ללב."
אריה אבנרי. קול תל אביב, 1982.

"קראתי את תחנה מרכזית ומצאתי כי טוב: יש מקום, נפשות, טעמים, צבעים, ריחות וגם געגוע. בדיאלוגים יש חסד וחיים… יופי!"
עמוס עוז במכתב פרטי, 1982.

"הפתיחה לספר יוצרת תחושה של 'קליעה בול', תחושה של פגיעה מכדור רב עוצמה של קאובוי פרוע…. הלשון עסיסית ואינטנסיבית… המגלה את חיוניותן הרבה של הדמויות בתוך ביצת חייהן."
ענת לויט, משא, דבר, 28/1/1983

"מה שמצודד את הלב בסיפור הזה הוא התום. מי עוד יכול לכתוב בדורנו סיפור שכל כולו על גבר הבונה דירה לאשתו שהוא אוהב, כאילו זה מרכז העולם? המחברת עושה זאת בצורה כה ראשונית שאתה מאמין לה…"
אורי סלע, המוסף לספרות, ידיעות אחרונות, 1983

BookCover1

כתוב בשפה פרועה